.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مصوبه شورای شهر توسط فرمانداری رد شد
ابراهیم کریمی همچنان سرپرست شهرداری گرگان
شمال نیوز: فرمانداری گرگان طی نامه ای به شورای اسلامی این شهر با ارائه ایراداتی به مصوبه این شورا، انتخاب اسفندیاری به عنوان سرپرست جدید شهرداری را رد کرد.
ابراهیم کریمی همچنان سرپرست شهرداری گرگان

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، چندی پیش اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در جلسه غیر علنی و با رای حداکثری 9 نفره خود ابراهیم کریمی را از سمت خود برکنار و به جای وی محمدرضا اسفندیاری را بعنوان سرپرست جدید شورای شهر معرفی کردند.
اسفندیاری پیش از این مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری گرگان بود و قبل از آن نیز شهردار بعضی از شهرهای استان بود.
اما اسفندیاری در شرایطی انتخاب شد که شورای شهر اعلام کرده بود حکم حسین صادقلو بعنوان شهردار منتخب توسط وزارت کشور تایید شده و طی روزهای آینده معرفی خواهد شد.

کارشناسان معتقد بودند اسفندیاری در مدت زمان کوتاه آن هم بعنوان سرپرست جدید تاثیری در پیشرفت اهداف شورا و شهرداری نخواهد داشت. البته شورای شهر هم دلیل برکناری ابراهیم کریمی را استخدام غیر قانونی نیروهای جدید عنوان کرده بود.
با این حال فرمانداری گرگان طی نامه ای به شورای شهر با ارائه ایرادات به این مصوبه انتخاب اسفندیاری را رد کرد که با این تفاسیر ابراهیم کریمی همچنان بر صندلی شهرداری خواهد نشست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان در این باره به خبرنگار مهر گفت: حکم سرپرست شهرداری گرگان از سوی فرمانداری گرگان رد شد.
حسین ربیعی افزود: فرمانداری گرگان اعلام کرده با توجه به تائید حکم حسین صادقلو از سوی وزارت کشور به عنوان شهردار گرگان انتصاب سرپرست شهرداری الزامی ندارد.

وی ادامه داد: دلیل دیگر فرمانداری گرگان جهت رد حکم محمدرضا اسفندیاری بدون مدت بودن حکم ابراهیم کریمی به عنوان سرپرست شهردار گرگان بوده که تنها در صورت استیضاح سرپرست شهردار فعلی، شورای شهر قادر خواهد بود تا سرپرست دیگری را به عنوان شهردار گرگان معرفی کند.

ربیعی اذعان داشت: با توجه به شرایط موجود تا هنگام آغاز به کار حسین صادقلو، ابراهیم کریمی به عنوان سرپرست شهردار گرگان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به هر حال این تصمیم شتابزده از سوی اعضای شورای شهر و ایرادی که فرمانداری از نظر قانونی مبنی بر عدم استیضاح کریمی گرفته در شرایطی است که به نظر می رسد 9 مخالف کریمی اطلاعی از شرایط قانونی انتخاب سرپرست جدید برای شهردار گرگان نداشته اند و در عین حال این شرایط را نیز در نظر نگرفته اند که این تغییر و تحول چه کمکی به شهر و شهروندان گرگان خواهد کرد و اکنون بعد از گذشت 14 روز از زمان اعلام محمد رضا اسفندیاری به عنوان سرپرست شهرداری، پاسخ رد این حکم از طرف فرمانداری اعلام شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان در توضیح روند سیستم اداری حسین صادقلو اظهار داشت: در هفته گذشته پس از پیگیری های اعضای شورای اسلامی شهر گرگان تایید حکم شهردار گرگان از سوی وزارت کشور انجام شده است.

وی افزود: در روزهای آینده حکم شهردار گرگان از طرف وزارت کشور اعلام خواهد شد و به محض اعلام حکم حسین صادلقو به عنوان شهردار گرگان، وی فعالیت خود را آغاز  می کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

منصور 3 دي 1392
سلام در قانون شوراها چیزی به عنوان استیضاح سرپرست نداریم.شورا میتواند براساس مصوبه هر فردی را به عنوان سرپرست انتخاب نمایدولو اینکه سرپرست قبلی مشغول به کار باشد ...........

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.